null
Loading... Please wait...
FREE SHIPPING on All Unbranded Items LEARN MORE
Print This Page

Crónicas de la verdadera Conquista (Spanish Edition)

List Price: $18.95
SKU:
9786075693972
Quantity:
Minimum Purchase
25 unit(s)
  • Availability: Confirm prior to ordering
  • Branding: minimum 50 pieces (add’l costs below)
  • Check Freight Rates (branded products only)

Branding Options (v), Availability & Lead Times

  • 1-Color Imprint: $2.00 ea.
  • Promo-Page Insert: $2.50 ea. (full-color printed, single-sided page)
  • Belly-Band Wrap: $2.50 ea. (full-color printed)
  • Set-Up Charge: $45 per decoration
FULL DETAILS
  • Availability: Product availability changes daily, so please confirm your quantity is available prior to placing an order.
  • Branded Products: allow 10 business days from proof approval for production. Branding options may be limited or unavailable based on product design or cover artwork.
  • Unbranded Products: allow 3-5 business days for shipping. All Unbranded items receive FREE ground shipping in the US. Inquire for international shipping.
  • RETURNS/CANCELLATIONS: All orders, branded or unbranded, are NON-CANCELLABLE and NON-RETURNABLE once a purchase order has been received.
  • Product Details

    Author:
    Jorge Pedro Uribe Llamas
    Format:
    Paperback
    Pages:
    152
    Publisher:
    Planeta Publishing Corp (February 21, 2023)
    Language:
    Spanish
    Audience:
    General/trade
    ISBN-13:
    9786075693972
    ISBN-10:
    6075693971
    Dimensions:
    5.91" x 9.06"
    File:
    TWO RIVERS-PERSEUS-Metadata_Only_Perseus_Distribution_Customer_Group_Metadata_20250917125540-20250918.xml
    Folder:
    TWO RIVERS
    List Price:
    $18.95
    Case Pack:
    50
    As low as:
    $16.30
    Publisher Identifier:
    P-PER
    Discount Code:
    C
    Country of Origin:
    Mexico
    Pub Discount:
    60
    Weight:
    5.6oz
    Imprint:
    Planeta Publishing
  • Overview

    De Tenochtitlan a la CDMX

    Através del relato histórico y un periodismo lírico que suele poner el acento en la gente, esta crónica mixtape, con visos de humor y melancolía, va y  viene por los hechos de la Conquista de Tenochtitlan y cuestiona en cada capítulo, implícita o explícitamente, las fronteras entre comunidades, ciudades y nacionalidades; entre pasado y presente.

    El terremoto en México de 2017; el único asilo destinado a sexoservidoras de la tercera edad en el mundo; la pandemia de covid-19 en el Centro Histórico de la Ciudad de México; la fiesta patronal de Tepetlaoxtoc; los judíos de Cozumel y los de la colonia Álamos; las caravanas migrantes de Centroamérica y otros temas inesperados conviven aquí de forma orgánica con el naufragio de Diego de Nicuesa en el Caribe, la aprehensión de Cuauhtémoc en un barrio de Tlatelolco y la batalla de Centla, desembocando en lo infraordinario que recuerda al escritor George Perec. Todo esto en plena resaca de los dichosos quinientos años.