null
Loading... Please wait...
FREE SHIPPING on All Unbranded Items LEARN MORE
Print This Page

Cómo se come un mango (Spanish Edition)

List Price: $18.99
SKU:
9780823457984
Quantity:
Minimum Purchase
25 unit(s)
  • Availability: Confirm prior to ordering
  • Branding: minimum 50 pieces (add’l costs below)
  • Check Freight Rates (branded products only)

Branding Options (v), Availability & Lead Times

  • 1-Color Imprint: $2.00 ea.
  • Promo-Page Insert: $2.50 ea. (full-color printed, single-sided page)
  • Belly-Band Wrap: $2.50 ea. (full-color printed)
  • Set-Up Charge: $45 per decoration
FULL DETAILS
  • Availability: Product availability changes daily, so please confirm your quantity is available prior to placing an order.
  • Branded Products: allow 10 business days from proof approval for production. Branding options may be limited or unavailable based on product design or cover artwork.
  • Unbranded Products: allow 3-5 business days for shipping. All Unbranded items receive FREE ground shipping in the US. Inquire for international shipping.
  • RETURNS/CANCELLATIONS: All orders, branded or unbranded, are NON-CANCELLABLE and NON-RETURNABLE once a purchase order has been received.
  • Product Details

    Author:
    Paola Santos, Juliana Perdomo
    Format:
    Hardcover
    Pages:
    40
    Publisher:
    Candlewick Press (July 16, 2024)
    Language:
    Spanish
    Age Range:
    4 to 8
    Grade Level:
    Preschool to 3rd Grade
    ISBN-13:
    9780823457984
    ISBN-10:
    0823457982
    Weight:
    13oz
    Dimensions:
    8.78" x 10.81" x 0.32"
    File:
    RandomHouse-PRH_Book_Company_PRH_PRT_Onix_full_active_D20260405T171153_155746853-20260405.xml
    Folder:
    RandomHouse
    List Price:
    $18.99
    Case Pack:
    32
    As low as:
    $14.62
    Publisher Identifier:
    P-RH
    Discount Code:
    A
    QuickShip:
    Yes
    Audience:
    Children/juvenile
    Country of Origin:
    China
    Pub Discount:
    65
    Imprint:
    Neal Porter Books
  • Overview

    Abuelita le enseña a Carmencita que comer un mango no puede precipitarse: se necesitan cinco pasos para apreciar el regalo y sentir el amor.

    Carmencita no quiere ayudar a Abuelita a recoger mangos.  ¡Ni siquiera le gustan! Ensucian, se atoran entre sus dientes y es una lata limpiar los podridos.

    Pero Abuelita adora los mangos y, con paciencia, le enseña a Carmencita la forma correcta de comerlos. Juntas, escuchan susurrar a las hojas del árbol, sienten sus ramas y raíces arriba y abajo, y huelen y sienten los dulces y suaves frutos. Cada paso es una meditación sobre todo lo que Mamá Tierra ha dado, y en el amor de la Tierra, Carmencita siente el amor de su Mami, su Papi, su hermanito Carlitos y por supuesto, Abuelita.

    Cuando al fin prueban una mordida, los jugos escurriendo por sus brazos, Carmencita lo comprende. Los mango son más que una fruta... ¡y ya está lista para otro!

    Inspirado en la infancia de la autora Paola Santos en Venezuela, esta historia, tan dulce como un mango, fomenta la gratitud por los regalos de la naturaleza y la conexión con la familia y la cultura. Las alegres ilustraciones de Juliana Perdomo dan vida a Carmencita, Abuelita y su árbol de mango con toda la calidez de los frutos dorados bajo el sol.