null
Loading... Please wait...
FREE SHIPPING on All Unbranded Items LEARN MORE
Print This Page

Cartas a quien pretende enseñar (Spanish Edition)

List Price: $22.10
SKU:
9786070302435
Quantity:
Minimum Purchase
25 unit(s)
  • Availability: Confirm prior to ordering
  • Branding: minimum 50 pieces (add’l costs below)
  • Check Freight Rates (branded products only)

Branding Options (v), Availability & Lead Times

  • 1-Color Imprint: $2.00 ea.
  • Promo-Page Insert: $2.50 ea. (full-color printed, single-sided page)
  • Belly-Band Wrap: $2.50 ea. (full-color printed)
  • Set-Up Charge: $45 per decoration
FULL DETAILS
  • Availability: Product availability changes daily, so please confirm your quantity is available prior to placing an order.
  • Branded Products: allow 10 business days from proof approval for production. Branding options may be limited or unavailable based on product design or cover artwork.
  • Unbranded Products: allow 3-5 business days for shipping. All Unbranded items receive FREE ground shipping in the US. Inquire for international shipping.
  • RETURNS/CANCELLATIONS: All orders, branded or unbranded, are NON-CANCELLABLE and NON-RETURNABLE once a purchase order has been received.
  • Product Details

    Author:
    Paulo Freire
    Format:
    Paperback
    Pages:
    152
    Publisher:
    Siglo XXI Editores (January 1, 2010)
    Imprint:
    Siglo MX
    Language:
    Spanish
    Audience:
    General/trade
    ISBN-13:
    9786070302435
    ISBN-10:
    6070302435
    Weight:
    12oz
    Dimensions:
    13.5" x 21"
    File:
    Eloquence-IPG_07022026_P10280930_onix30_Complete-20260702.xml
    Folder:
    Eloquence
    List Price:
    $22.10
    Pub Discount:
    60
    Series:
    Biblioteca clásica de siglo veintiuno
    As low as:
    $19.01
    Publisher Identifier:
    P-IPG
    Discount Code:
    C
  • Overview

    En Cartas a quien pretende enseñ ar, Paulo Freire les habla a los docentes sobre los aspectos má s delicados de la prá ctica educativa, y lo hace con la firmeza y la generosidad que caracterizan su estilo. En contra de los tabú es que terminan produciendo profesores dé biles y vacilantes, defiende la necesidad de una autoridad que nada tiene que ver con la arrogancia y que, por el contrario, permite la confianza del maestro en sus propios saberes y convicciones y en su capacidad para vincularse con los alumnos y proponerles otros mundos posibles. Las cartas recuperan el sabor del diá logo y el valor de la transmisió n que surge de la experiencia. La imaginació n que nos lleva a sueñ os posibles o imposibles siempre es necesaria. Es preciso estimular la imaginació n de los educandos, usarla en el “ diseñ o” de la escuela con la que ellos sueñ an. ¿ Por qué no poner en prá ctica dentro del saló n de clase una parte de esa escuela? ¿ Por qué , al discutir la imaginació n o los proyectos, no les subrayamos a los educandos los obstá culos concretos -aunque algunos sean por el momento insuperables- para la realizació n de su imaginació n? ¿ Por qué no enfatizar el derecho a imaginar, soñ ar y luchar por el sueñ o? Al fin y al cabo es preciso dejar bien claro que la imaginació n no es ejercicio de gente desconectada de la realidad, que vive en el aire. Por el contrario, al imaginar alguna cosa lo hacemos condicionados precisamente por la falta de lo concreto. Cuando el niñ o imagina una escuela alegre y libre es porque la suya le niega la libertad y la alegrí a. Paulo Freire